Students   /  Employees  /   Model School   /  QRC   /  YU F.M  /  Sahafat AlYarmouk


The Faculty of Fine Arts announces to students who applied for admission in the departments of the faculty in the second semester 2018/2019 and who were unable to take the exam on Thursday 21/2/2019 can take the examn on Sunday 24/2/2019.

 

Students who have applied to study in the departments of the Faculty of Fine Arts (design, plastic arts, music, and drama) through (competition or parallel) for the second semester of the academic year 2018/2019 should attend to the faculty to take the exam, which will be held on Thursday 21/2/2019 at 10 a.m.. Please note:

First: Applicants must bring a personal identification card (ID)

Second: Candidates must bring the following tools:

 

1- Design Applicants:

Drawing Tools (pencil, ruler, eraser, sharpener, wooden crayons)

2- Plastic Arts applicants:

Drawing Tools (pencils, eraser, sharpener, wooden crayons)

3- Music applicants:

Musical instrument used by the student except for the piano, the Contra bus, and cello which are provided by the faculty for the exam.

4- Drama Applicants

- A short analog of no more than five minutes.

- Students should be familiarized with: general culture, theatrical culture, voice and speech (speech, poetry, or singing), personality and fitness.

 

Students who have applied for a bachelor's degree/parallel program should visit their website where they have applied for admission and see the result of approval; in case it is approved, students should print the application from the website and bring the signed application in addition to the fees of (12) hours until Thursday, 21/02/2019.

Application link http://sis.yu.edu.jo/pls/yuapps/f?p=270:101:1006153218720519:::::

required documents upon admission (non- refundable):

1- The original Arabic transcript of general secondary school for those who have the Jordanian general secondary school (Tawjihi)

 2- Equivalence of the general secondary school certificate from Jordanian Ministry of Education, and a copy of the transcript for students with non-Jordanian general secondary school certificate that needs an equivalence, or the original transcript of secondary grades certified by the Jordanian Ministry of Education for certificates that do not need an equivalence.

3- Certified copy of valid passport and birth certificate for non-Jordanian students

 4- Certified copy of  ID and birth certificate for Jordanian students

 5- Certified copy of the security (magnetic) identification card issued by the security centers in the Public Security Directorate for Syrian students

 6- Two personal photos (6×4).

Required admission fees (non-refundable except for the insurance fees):

(15) JD fee for the application to be paid upon submission

 (103) JD admission fee

(10) JD Internet Service fee (optional)

(104) JD for the first and second semester and (52) JD for the summer semester, service fees paid with the fees of the credit hours.

(232) JD Total admission and service fees.

 *The university fees in the parallel program for the accepted student are refundable in some cases. For more information on that, please call (+9627211111/ 2000 or 2014).

التخصص

رسم الساعة  للطالب غير الأردني

رسم الساعة  للطالب الأردني بالدينار

اللغة العربية وآدابهــا

40  دينار

40

العلــوم السياسيـــــــة

50  دينار

40

اللغة الإنجليزية وآدابها

70  دينار

60

الجغرافيــــــــــــــا

50  دينار

40

التــاريــــــــــــــخ

40  دينار

40

الترجمـــــــــــــــة

70  دينار

60

اللغات الحديثـة / لغة فرنسية

50  دينار

40

علم الاجتماع والخدمة الاجتماعية

50  دينار

40

اللغات السامية والشرقية / عبري

40  دينار

40

اللغات السامية والشرقية / تركي

60 دينار

50

علاقات عامة وإعـــــلان

70  دينار

60

صحافة

70  دينار

60

العلـــوم الحياتيــــــة

60  دينار

50

الكيميــــــــــــــــــاء

60  دينار

50

علوم الأرض والبيئة

60  دينار

50

الريــاضيــــــــــــات

60  دينار

50

الفيزيــــــــــــــــــاء

60  دينار

50

الإحصــــــــــــــــاء

50  دينار

50

الفيزياء الطبية الحيوية

70  دينار

60

معلم الصـــــــف (للإناث فقط)

60  دينار

50

الإرشاد النفســي

60  دينار

50

تربيـــة الطفــــل (للإناث فقط)

40  دينار

40

الآثـــــــــــــــار

40  دينار

40

الانثروبولوجيا

40  دينار

40

صيانة المصادر التراثية وإدارتها

40  دينار

40

القانـــــــــــــون

60  دينار

50

التربية الرياضيــة

60  دينار

50

الادارة السياحية

60  دينار

50

الادارة الفندقية

80  دينار

75

علوم الحاســـــوب

80  دينار

70

نظم المعلومات الحاسوبية

80 دينار

70

نظم المعلومات الإدارية

80  دينار

70

المحاسبـــــــــــــة

70  دينار

60

التســــــــــــويـــق

60  دينار

50

إدارة الأعمــــــال

60  دينار

50

الاقتصــــــــــــاد

50  دينار

40

العلوم المالية والمصرفية

70  دينار

60

الإدارة العامــــة

50 دينار

40

اقتصاد المال والأعمال

60  دينار

50

الفقــه وأصولــه

40  دينار

40

أصـول الديـــــن

40  دينار

40

الدراسات الإسلامية-دراسات اسرية

40  دينار

40

الدراسات الإسلامية-تربية اسلامية

40  دينار

40

الدراسات الإسلامية-دعوة واعلام

40  دينار

40

الاقتصاد والمصارف الإسلامية

50 دينار

40

هندســة الإلكترونيـــــات

80  دينار

75

هندســـة الاتصـــــــــالات

80  دينار

75

هندســـة الحاسوب

80  دينار

75

هندســة القوى الكهربائية

80  دينار

75

هندسة النظم الطبية الحيوية

80  دينار

75

هندسة المعلوماتية الطبية الحيوية

80  دينار

75

الهندسة المدنية – ادارة الانشاء

110  دينار

90

الهندسة المدنية – تكنولوجيا البناء

110  دينار

90

الهندسة الصناعية

120  دينار

90

 

Queen Rania Society Award for Excellence in Education invites you to join the team of evaluatros of distinguished teachers and distinguished principles of the year 2019.
To apply to the evaluators' authority at the following link:
https://www.queenraniaaward.org/

Assessors AD3

 

 

 

Award System and Procedures

 

The award is a scientific project aimed at providing students of Jordanian universities with the tools of scientific research, and motivating them to provide methodological approaches on political, economic, social and intellectual phenomena at the local Jordanian, Arab, Islamic or international level; it is organized by the Middle East Studies Center in cooperation with a number of Jordanian universities with the support of Hayat Fund for Education.

The award is keen to provide a specialized training course for developing research skills of students to help them prepare their research plans, and write their researches. The award also enables students to benefit from the expertise of academic colleagues and instructors at any Jordanian university and it is available to all Jordanian university students from all specializations.

First: conditions for applying for the award

When delivering the research, the applicant should be a regular student at any Jordanian university either in the BA or MA.

Second: Registration steps

  1. The student registers his or her personal information on the registration form on the award website or on its Facebook page, or by contacting the award coordinator, or registering in person.
  2. Registration is available until 21/03/2019.
  3. The student confirms his registration by contacting the award coordinator, or by email.
  4. The student selects one of the presented titles in the following frames: local Jordanian, Arab, Islamic and Arab-Israeli conflict, international. The student is allowed to prepare a research on the topic.
  5. The student submits his research plan and follows up with the award coordinator.

Third: Competitive search terms and terms of submission

  1. The search should be authentic and never published before in any way.
  2. It should adopt a modern scientific research approach.
  3. It should have margins and references according to the scientific origins of the research.
  4. The research can be a part of the graduation project or the master's thesis on condition of submitting it before being discussed.
  5. It must be written in a correct language, with a summary of no more than 500 words containing the most important points as well as results.
  6. It should not be less than 6, 000 words.
  7. It must be printed on the WinWord system, with a font size of 16, simplified Arabic with attention to the formats of headings, paragraphs, margins, and page numbering.
  8. It should be presented in one hard copy without binding, and it should be signed by the participant electronically in WORD and PDF.

Fourth: Award Procedures

  1. Registration begins on the day of the announcement of the award on Saturday 02/02/2019, via PrizeSR.com , e-mail: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it., ads. , telephone calls, or certified websites, and it ends on Thursday 21/03/2019.
  2. Registered students shall submit the initial research plan and its basic references as of Saturday 02/02/2019 to Thursday 30/05/2019.
    Registered students are invited to attend a free training course entitled "Research skills development" within one week of the completion of the registration.
  3. Saturday evening, 31/08/2019 is the deadline for presenting researches when the participating student signs on the authenticity of the research.
  4. The research shall be presented to two trustees appointed by the higher committee supervising the award in the field and their opinion shall be final in the evaluation of the research. In case the grades vary by more than 30 degrees, the research is sent to a third trustee to choose the right option according to the grades.
  5. The competing students, whose evaluations exceed 50 out of 80, are invited to an interview with a specialized committee.
  6. The final results shall be announced at a press conference after being approved by the Higher Committee.
  7. A special honoring ceremony will be held for the winners and participants in one of the universities during Oct 2019 where certificates, rewards and gifts are presented.
  8. Financial rewards and certificates are presented to students participating in the award who did not win.
  9. A financial reward is offered to each university professor supervising the research of a winning student.
  10. Organizing agencies publish the abstracts of the winning research on their websites.
  11. The winning researches can be published after being subject to arbitration for publication purposes, and after conducting observations.
  12. The researches submitted to the award shall not be returned to its owners, whether it has won or not; no researcher shall be entitled to submit his research to another agency after the permission of the Higher Committee.

Fifth: Financial Rewards

First: 1000 JDs

Second: 750 JDs

Third: 500 JDs

Forth: 400 JDs

 

Students who have applied for the Holy Quran memorizing competition and the University memorizer for the academic year 2018/2019, should attend to Prince Hussein bin Abdullah Building, P.HU02 Hall, and P.HU03 Hall on Wednesday 20/2 at 9:00 a.m. to take the competition paper.

نظام الجائزة وإجراءاتها

الجائزة مشروع علمي يهدف إلى تزويد طلبة الجامعات الأردنية بأدوات البحث العلمي، وتحفيزهم نحو تقديم مقاربات منهجية حول الظواهر السياسية والاقتصادية والاجتماعية والفكرية على المستوى المحلي الأردني أو العربي أو الإسلامي أو الدولي، وينظمها مركز دراسات الشرق الأوسط وبتعاون عدد من الجامعات الأردنية، وبدعم من صندوق حياة للتعليم. 
تحرص الجائزة على تقديم دورة تدريبية متخصصة في تنمية المهارات البحثية للطلبة لمساعدتهم على إعداد خططهم البحثية، وكتابة بحوثهم، كما تُمكّنهم الجائزة من الاستفادة من خبرات الزملاء الأكاديميين والمدربين في أي جامعة أردنية. 
تتيح الجائزة المجال أمام جميع طلبة الجامعات الأردنية للمشاركة فيها، ومن جميع التخصصات.
أولاً: شروط التسجيل في الجائزة

- أن يكون المتقدم/المتقدمة منتظماً في الدراسة في أيِّ جامعة أردنية في مرحلة البكالوريوس أو الماجستير، عند تسليم البحث.

ثانيًا: خطوات التسجيل

1. يسجل الطالب معلوماته الشخصية على نموذج التسجيل في موقع الجائزة أو على صفحتها (فيس بوك)، أو بالتواصل الهاتفي مع منسقة الجائزة، أو من خلال التسجيل الميداني.

2. التسجيل متاح حتى يوم 21/03/2019.

3. يتأكد الطالب من تسجيله بالتواصل مع منسقة الجائزة، أو من خلال الرد عليه إلكترونيا بتأكيد التسجيل.

4. يختار الطالب أحد العناوين المطروحة ضمن الإطارات التالية: المحلي الأردني، العربي والإسلامي والصراع العربي- الإسرائيلي، الدولي، ويمكنه إعداد بحث ضمن العنوان أو في جزء منه.

5. يسلم الطالب خطته البحثية ويتابع اعتمادها مع منسقة الجائزة.

ثالثاً: شروط البحث المنافس، وشروط تسليمه

1. أن يكون البحث أصيلاً لم يسبق نشره بأي شكل من الأشكال.

2. أن يعتمد منهجًا من مناهج البحث العلمي الحديثة.

3. أن يكون مشفوعاً بالهوامش والمراجع الأساسية وفق الأصول العلمية للبحث.

4. يمكن أن يكون البحث جزءاً من مشروع التخرج أو رسالة الماجستير بشرط أن يسلم للجائزة قبل مناقشته.

5. أن يكتب بلغة علمية سليمة، مع ملخص لا يزيد على 500 كلمة يتضمن أهم ما ورد فيه ونتائجه.

6. ألا يقل عن 6 آلاف كلمة.

7. أن يكون مطبوعاً على نظام WinWord، بحجم خط 16، نوع Simplified Arabic، مع الاعتناء بالتنسيقات الخاصة للعناوين والفقرات والهوامش وترقيم الصفحات.

8. أن يقدم بنسخة ورقية واحدة دون تجليد، وموقَّع عليها من قبل المشارك، وبنسخة إلكترونية بملفين: (WORD / PDF).

رابعًا: إجراءات الجائزة وبرمجتها الزمنية

1. يبدأ التسجيل اعتباراً من يوم الإعلان عن الجائزة السبت 02/02/2019، عبر موقع الجائزة www.PrizeSR.com، أو عبر البريد الإلكتروني: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. ، أو عبر الإعلانات الميدانية، أو الاتصال الهاتفي، أو عبر مواقع التواصل المعتمدة، وينتهي يوم الخميس 21/03/2019.

2. يقدم الطلبة المسجلون خطة البحث الأولية ومراجعها الأساسية اعتباراً من يوم السبت 02/02/2019 وحتى الخميس 30/05/2019.

3. يدعى الطلبة المسجلون لحضور دورة تدريبية مجانية بعنوان "تنمية المهارات البحثية"، وذلك خلال أسبوع من انتهاء التسجيل.

4. يعدّ مساء يوم السبت 31/08/2019 آخر موعد لاستلام البحوث بصيغتها النهائية، وعندها يوقِّع الطالب المشارك تعهدًا بأصالة البحث من حيث جِدّته وعدم نشره سابقًا، ومن حيث تفرد الباحث بكتابته.

5. يُعرَض البحث على محكِّمَين اثنين تحددهم اللجنة العليا المشرفة على الجائزة في مجال اختصاص الموضوع، ويكون رأيهما نهائياً في تقييم البحث، وفي حال تفاوت الدرجات بينهما بأكثر من 30 درجة يُحال البحث إلى محكّم ثالث لترجيح أحد الرأيين، وحسب قرب الدرجات.

6. يُدعى الطلبة المتنافسون على المراكز الأولى للمقابلة مع لجنة علمية متخصصة، ممن تجاوز تقييم أبحاثهم درجة 50 من 80 درجة.

7. تعلن النتائج النهائية في مؤتمر صحفي خاص بعد إقرار اللجنة العليا لها.

8. يُعقد حفل تكريم خاص للفائزين والمشاركين في إحدى الجامعات المنظّمة خلال شهر تشرين أول/ أكتوبر2019، وتقدم فيه شهادات ومكافآت وهدايا.

9. تقدم شهادات ومكافآت مالية رمزية للطلبة المشاركين في الجائزة وغير الفائزين.

10. تقدم مكافأة مالية رمزية لكل أستاذ جامعي يشرف على بحث طالب مشارك فائز.

11. تنشر الجهات المنظِّمة ملخصات البحوث الفائزة على مواقعها الإلكترونية.

12. يمكن نشر البحوث الفائزة بعد إخضاعها للتحكيم لغايات النشر، واستكمال الباحث للملاحظات العلمية.

13. لا تعاد البحوث المقدمة للجائزة إلى أصحابها سواء فازت أو لم تفز، ولا يحق لأي باحث تقديم بحثه لجهة أخرى إلا بعد إذن اللجنة العليا.

خامسًا: الجوائـز النقديـة

الأولى 1000 دينار

 الثانية 750 دينار

الثالثة 500 دينار

الرابعة 400 دينار

YU announces the extension of applications for the Bachelor's degree for the second semester 2018/2019 for students holding the Jordanian general secondary winter course 2019 in the parallel program in all specialties except for (medicine, pharmacy, architecture, radio and television and Semetic languages/Persain.

The deadline of submitting applications is Tues. 19/02/2019 and the deadline of paying the fees either in the financial department or at any branch in Cairo Amman bank is Wed. 20/02/ 2019.

Please read the instructions of applying for the applications carefully.

For more information, contact 3081, 3048, or 2033.

press here to submit the applications http://sis.yu.edu.jo/pls/yuapps/f?p=270:

التخصص

رسم الساعة  للطالب الأردني بالدينار

اللغة العربية وآدابهــا

40

العلــوم السياسيـــــــة

40

اللغة الإنجليزية وآدابها

60

الجغرافيــــــــــــــا

40

التــاريــــــــــــــخ

40

الترجمـــــــــــــــة

60

اللغات الحديثـة / لغة فرنسية

40

علم الاجتماع والخدمة الاجتماعية

40

اللغات السامية والشرقية / عبري

40

اللغات السامية والشرقية / تركي

50

علاقات عامة وإعـــــلان

60

صحافة

60

العلـــوم الحياتيــــــة

50

الكيميــــــــــــــــــاء

50

علوم الأرض والبيئة

50

الريــاضيــــــــــــات

50

الفيزيــــــــــــــــــاء

50

الإحصــــــــــــــــاء

50

الفيزياء الطبية الحيوية

60

معلم الصـــــــف (للإناث فقط)

50

الإرشاد النفســي

50

تربيـــة الطفــــل (للإناث فقط)

40

الآثـــــــــــــــار

40

الانثروبولوجيا

40

صيانة المصادر التراثية وإدارتها

40

القانـــــــــــــون

50

التربية الرياضيــة

50

الادارة السياحية

50

الادارة الفندقية

75

علوم الحاســـــوب

70

نظم المعلومات الحاسوبية

70

نظم المعلومات الإدارية

70

المحاسبـــــــــــــة

60

التســــــــــــويـــق

50

إدارة الأعمــــــال

50

الاقتصــــــــــــاد

40

العلوم المالية والمصرفية

60

الإدارة العامــــة

40

اقتصاد المال والأعمال

50

الفقــه وأصولــه

40

أصـول الديـــــن

40

الدراسات الإسلامية-دراسات اسرية

40

الدراسات الإسلامية-تربية اسلامية

40

الدراسات الإسلامية-دعوة واعلام

40

الاقتصاد والمصارف الإسلامية

40

هندســة الإلكترونيـــــات

75

هندســـة الاتصـــــــــالات

75

هندســـة الحاسوب

75

هندســة القوى الكهربائية

75

هندسة النظم الطبية الحيوية

75

هندسة المعلوماتية الطبية الحيوية

75

الهندسة المدنية – ادارة الانشاء

90

الهندسة المدنية – تكنولوجيا البناء

90

الهندسة الصناعية

90

الفنون التشكيلية

75

التصميم والفنون التطبيقية

75

الموسيقا

75

الدراما

75

imyu

 

Students who completed (18) credit hours with a cumulative average grade of 75-79.9, and want to transfer to the thesis track should submit their applications to their departments and compete with other applicants electronically according to the regulations of Yarmouk University.

 

Add and remove period is extended to 12 p.m. of Wednesday 13/2/2019.

The Dean of Scientific Research and Graduate studies at Yarmouk University announces the extension of applications for the MA and PhD) for international students in the international program for the second semester of the academic year 2018/2019 as of Thursday 31/1/2019 until Sunday 10/2/2019

Applying for admission will be electronically through the following link only: https://sis.yu.edu.jo/pls/yuapps/f?p=266:

fac 1

fees

Account Number: 090003424722 $
Beneficiary Name: Yarmouk University
Beneficiary Bank : Cairo Amman Bank
Branch Name: Yarmouk University Branch
IBAN: JO53CAAB1200000000090003424722

The date of the national education make up exam for students who did not take the final exam and whose excuses were accepted will be on Monday 18/2/2019 at 2 pm in the National Education Hall 002.

NOTE: The exam will be held only once and will not be repeated for any reason.

Yarmouk University announces the start of applications for the Bachelor's degree for the second semester 2018/2019 for students holding the Jordanian general secondary winter course 2019 as follows:

  • • Parallel program in all specializations except for (medicine, pharmacy, architecture, radio and television and Semitic languages/ Persian).
  • • Regular program in (Fine arts, music, and drama)
  • • The children of the university staff on the regular program in all specializations except for (medicine, pharmacy, architecture, radio and television and Semitic languages/ Persian).

The application starts on Monday 11/02/2019 until Tuesday 12/02/2019.

Application link http://sis.yu.edu.jo/pls/yuapps/f?p=270

For more information, please call 3081, 3048, 2033.

التخصص

رسم الساعة  للطالب الأردني بالدينار

اللغة العربية وآدابهــا

40

العلــوم السياسيـــــــة

40

اللغة الإنجليزية وآدابها

60

الجغرافيــــــــــــــا

40

التــاريــــــــــــــخ

40

الترجمـــــــــــــــة

60

اللغات الحديثـة / لغة فرنسية

40

علم الاجتماع والخدمة الاجتماعية

40

اللغات السامية والشرقية / عبري

40

اللغات السامية والشرقية / تركي

50

علاقات عامة وإعـــــلان

60

صحافة

60

العلـــوم الحياتيــــــة

50

الكيميــــــــــــــــــاء

50

علوم الأرض والبيئة

50

الريــاضيــــــــــــات

50

الفيزيــــــــــــــــــاء

50

الإحصــــــــــــــــاء

50

الفيزياء الطبية الحيوية

60

معلم الصـــــــف (للإناث فقط)

50

الإرشاد النفســي

50

تربيـــة الطفــــل (للإناث فقط)

40

الآثـــــــــــــــار

40

الانثروبولوجيا

40

صيانة المصادر التراثية وإدارتها

40

القانـــــــــــــون

50

التربية الرياضيــة

50

الادارة السياحية

50

الادارة الفندقية

75

علوم الحاســـــوب

70

نظم المعلومات الحاسوبية

70

نظم المعلومات الإدارية

70

المحاسبـــــــــــــة

60

التســــــــــــويـــق

50

إدارة الأعمــــــال

50

الاقتصــــــــــــاد

40

العلوم المالية والمصرفية

60

الإدارة العامــــة

40

اقتصاد المال والأعمال

50

الفقــه وأصولــه

40

أصـول الديـــــن

40

الدراسات الإسلامية-دراسات اسرية

40

الدراسات الإسلامية-تربية اسلامية

40

الدراسات الإسلامية-دعوة واعلام

40

الاقتصاد والمصارف الإسلامية

40

هندســة الإلكترونيـــــات

75

هندســـة الاتصـــــــــالات

75

هندســـة الحاسوب

75

هندســة القوى الكهربائية

75

هندسة النظم الطبية الحيوية

75

هندسة المعلوماتية الطبية الحيوية

75

الهندسة المدنية – ادارة الانشاء

90

الهندسة المدنية – تكنولوجيا البناء

90

الهندسة الصناعية

90

الفنون التشكيلية

75

التصميم والفنون التطبيقية

75

الموسيقا

75

الدراما

75

card

2018 2019